Nintendo Switch Reviews

FAIRY TAIL [Switch Review]

FAIRY TAIL [Switch Review]
Nicilos
Βρείτε με σε
Latest posts by Nicilos (see all)

Η Koei Tecmo φημίζεται για τις warriors σειρές της, ωστόσο το Fairy tail, του οποίου είναι εκδότρια, είναι ένα ιαπωνικό παιχνίδι ρόλων βασισμένο σε σειρά κινουμένων σχεδίων με το ίδιο όνομα. Η εταιρία ανάπτυξης ευτυχώς είναι η Gust, που είναι γνωστή για τα Atelier παιχνίδια και άρα δεν είναι ξένη στο είδος. Με αυτά στο μυαλό και μια τιμή στα 60€, περίμενα ένα τίτλο ΑΑΑ που θα μπορούσε να σταθεί δίπλα σε αλλά μεγαθήρια του Switch. Είναι έτσι όμως;;


Η ιστορία ακολουθεί τη συντεχνία μάγων με όνομα Fairy Tail (ναι, tail όπως ουρά) η οποία μετά από μια αποστολή έχασε 7 χρόνια παρουσίας με αποτέλεσμα να ξεχαστεί και από εκεί που ήταν ξακουστή να είναι ένα… τίποτα. Δική σας αποστολή είναι να αποκαταστήσετε το όνομά της και να τη βοηθήσετε να βρεθεί πάλι στην κορυφή. Η συντεχνία αποτελείται από ιδιαίτερες προσωπικότητες που αποτελούν τις κλασικές καρικατούρες που οι μυημένοι στις anime σειρές έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε. Εδώ βρίσκεται το πρώτο πρόβλημα του Fairy Tail: οι χαρακτήρες είναι επίπεδοι και ποτέ δε νοιάζεσαι για αυτούς. Δεν υπάρχει ουσιώδης εξέλιξη στις διαπροσωπικές τους σχέσεις και η πορεία είναι γεμάτη κλισέ. Οι γνώστες θα μου πουν «Πρόκειται για shonen anime, τι περίμενες;». Εδώ θα απαντούσα όμως ότι ένα τέτοιο κινούμενο σχέδιο δεν έχει τις βάσεις για ένα καλό JRPG αλλά για παιχνίδι δράσης. Πέρα από αυτό όμως, το παιχνίδι δεν προσπαθεί ούτε να σου μάθει τους χαρακτήρες ούτε και να σου παρουσιάσει μια ιστορία με περιεχόμενο, γεγονός που με οδηγεί στο επόμενο βασικό σημείο που είναι ο τρόπος με τον οποίο παίζεται.


Κατά κύριο λόγο, είστε μέσα στο σπίτι της συντεχνίας, παίρνετε αποστολές από τον πίνακα, τις ολοκληρώνετε για χρήματα και για να ανεβείτε θέση σε σχέση με τις υπόλοιπες συντεχνίες. Με τα χρήματα ανεβάζετε επίπεδα στα καταστήματα πώλησης αντικειμένων και σύνθεσης Lacrima που βρίσκονται εντός της συντεχνίας. Με την άνοδο στην κατάταξη των συντεχνιών ξεκλειδώνετε νέες αποστολές που αποδίδουν περισσότερα κέρδη. Επαναλάβετε ξανά και ξανά. Εν ολίγοις κάντε αποστολές γιατί έτσι προχωράει το παιχνίδι. Και να πείτε ότι έχουν κάποιο ξεχωριστό ενδιαφέρον; Θα φέρετε το τάδε αντικείμενο ή θα σκοτώσετε τόσα τέρατα. Δηλαδή, αυτό που σε άλλους τίτλους αποτελεί παράπλευρες αποστολές, εδώ είναι η κύρια πλοκή. Βάλτε σε αυτά και το αδιανόητο εμπόδιο που σας θέτει ο τίτλος κάποιες φορές να είστε στο τάδε επίπεδο για να προχωρήσετε παρακάτω και θα βεβαιωθείτε ότι όσα δεν πρέπει να κάνει ένα καλό rpg, τα κάνει το fairy tail. Μικρός κόσμος, αδιάφορη ιστορία, δυσδιάστατοι χαρακτήρες και βαρετή πρόοδος.


Η μάχη είναι ένας τομέας που τα πάει λίγο καλύτερα ο τίτλος. Αρχικά, θετικό είναι ότι δεν είναι τυχαίες: βλέπετε τον εχθρό, τον αγγίζετε και μπαίνετε σε μια αρένα που τα πάντα γίνονται σε γύρους. Ένα επίσης θετικό είναι ότι υπάρχουν πολλά να κάνεις με πρώτο τις επιθέσεις σε μορφή σχημάτων «τετρις». Οι εχθροί είναι τοποθετημένοι σε τετράγωνα, σε ένα 3×3 πεδίο και κάθε μαγική σας επίθεση στοχεύει κάποια από αυτά τα τετράγωνα ενώ υπάρχουν και κινήσεις που μετακινούν τους αντιπάλους ώστε να τους φέρετε εκεί που θέλετε. Επίσης, κάθε φορά που χτυπάτε, γεμίζει ο μετρητής των αλυσιδωτών μαγικών επιθέσεων από τους χαρακτήρες της ομάδας σας που ολοκληρώνονται με μεγαλοπρεπή αποτελειώματα. Κερασάκι στην τούρτα αποτελούν και οι αφυπνίσεις που όταν γίνουν διαθέσιμες αλλάζουν τις επιθέσεις του χαρακτήρα ο οποίος ενδυναμώνεται υπερβολικά. Μια ακόμη καλή ιδέα είναι η χρήση της υπερζημιάς προκειμένου να αποκτήσετε πρόσβαση σε περιοχές που έχουν κάποιο φυσικό εμπόδιο (ένα βράχο, ένα δέντρο κλπ.). Με τον όρο υπερζημιά το παιχνίδι αναφέρεται στην περίπτωση που η ζημιά που προκαλούν οι επιθέσεις σας είναι πολύ μεγαλύτερη της απαιτούμενης για να νικηθεί το τέρας. Τότε, αν υπάρχει εμπόδιο κοντά στο τέρας που αγγίξατε για να μπείτε στη μάχη και εφόσον η υπερζημιά είναι αρκετή, το εμπόδιο καταστρέφεται και ξεκλειδώνουν άλλες περιοχές για επιπλέον καλούδια. Όλα αυτά είναι ωραία, ωστόσο λόγω του αγορίστικου τύπου anime, δεν θα επέλεγα μάχες σε γύρους αλλά κάτι με μεγαλύτερη δράση όπως επί παραδείγματι τα tales of. Σε κάθε περίπτωση έχει ενδιαφέρον το σύστημα, αλλά επισκιάζεται από το γεγονός ότι η δυσκολία βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, οπότε πολλές από τις στρατηγικές που παρέχει το παιχνίδι, απλώς δε θα τις χρησιμοποιήσετε.


Στα της ανάπτυξης της ομάδας σας, ανεβαίνετε κλασικά επίπεδα που οι πόντοι που κερδίζετε κατανέμονται στα στατιστικά του καθενός αυτόματα. Οι μόνες σας παρεμβάσεις είναι κατά κύριο λόγο το Lacrima, δηλαδή αντικείμενα που βάζετε για να αυξήσετε κάποια στατιστικά και δευτερευόντως αυτό που το παιχνίδι ονομάζει κατάταξη του χαρακτήρα σας, η οποία ανεβαίνει όσο ολοκληρώνετε αποστολές για να μάθετε περισσότερα για το υπόβαθρο του κάθε μέλους της ομάδας σας. Με αυτές κερδίζετε ιδιότητες όπως επί παραδείγματι το hp να μην πέφτει κάτω από 1 όταν έχετε ήδη 30% από το μέγιστο κ.τ.ό.. Στην πράξη τίποτε άλλο δεν μπορείτε να κάνετε.


Ο οπτικός τομέας δίνει τη χαρακτηριστική βολή. Όταν πρωτοέλαβα τον κωδικό για την παρουσίαση (για τον οποίο υπερευχαριστώ την Koei Tecmo) το παιχνίδι έτρεχε στα 15-20 fps στα περισσότερα σημεία εκτός μάχης με αποτέλεσμα να μοιάζει αδύνατο να παιχτεί. Μετά από μια βδομάδα περίπου (έδωσα και εγώ λίγο χρόνο), έλαβε ένα patch με το οποίο καλυτέρευσαν τα πράγματα. Πάλι μιλάμε γενικά για μια εμπειρία κάτω των 30 fps αλλά τουλάχιστον σχετικά ανεκτή. Βέβαια, αν αναλογιστούμε τις απλοϊκές τοποθεσίες και γεωμετρία, την έλλειψη λεπτομέρειας (από textures έως κινήσεις στα σώματα των ηρώων και των NPCs) και τη χαμηλή ανάλυση έχουμε ευθύς εξαρχής μια προχειροδουλειά που δε στέκεται αντάξια ούτε άλλων πονημάτων της Gust, ούτε και του ίδιου του Switch που έχει στη βιβλιοθήκη του πανέμορφους τίτλους. Επιπλέον, κανένα μουσικό θέμα δεν είναι ιδιαίτερο και δε μένει στο μυαλό, ενώ η ύπαρξη μόνο ιαπωνικής εκτέλεσης φωνής με αγγλικούς υπότιτλους, όσο ωραία και αν ακούγεται, κουράζει εξαιτίας των αρκετών διαλόγων που για όσους δε γνωρίζουν τη γλώσσα θα χρειαστεί να διαβάσουν.

Fairy αλλά δε συμφέρει

Με τιμή στα 60€ ο παίκτης περιμένει έναν ΑΑΑ τίτλο. Το Fairy tail Δεν είναι τέτοιο. Με βαρετή ιστορία, κλισέ χαρακτήρες, προβλήματα στα γραφικά, ρηχό gameplay και υπερβολικό loading χάνει σε πολλά σημεία. Δείτε το αν είστε φαν της σειράς καρτούν αν το βρείτε στη μισή τιμή.

5.5
Συνολική βαθμολογία:
5.5

Αφήστε μια απάντηση