Nintendo Switch Reviews

Samurai Warriors 5 [Switch Review]

Samurai Warriors 5 [Switch Review]
Nicilos
Βρείτε με σε
Latest posts by Nicilos (see all)

Το πέμπτο μέρος της σειράς Samurai Warriors έρχεται μετά από χρόνια απουσίας για να μας ταξιδέψει για άλλη μια φορά στη φεουδαρχική εποχή της Ιαπωνίας. Πρόκειται για μια φρέσκια και διαφορετική προσέγγιση σε πολλούς τομείς και μια ακόμη προσθήκη στους λεγόμενους musou τίτλους του Nintendo Switch, οπότε ετοιμαστείτε να πολεμήσετε ενάντια σε ορδές αντιπάλων. Ωστόσο, αξίζει το χρόνο και την ενασχόλησή σας; Μείνετε μαζί μας και θα μάθετε.

Αρχικά, το Samurai Warriors 5 επικεντρώνεται κυρίως σε ένα πρωταγωνιστή, το Nobunaga Oda και την προσπάθειά του να ενώσει την Ιαπωνία, ενώ παράλληλα έχει να αντιμετωπίσει τον αντίπαλό του Mitsuhide Akechi. Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσω της Musou επιλογής του παιχνιδιού από μάχη σε μάχη, με όμορφες κινηματογραφικές ιστορίες, μέσω των οποίων θα γνωρίσουμε και τους 37 διαφορετικούς χαρακτήρες που μπορούμε να πάρουμε στον έλεγχό μας. Μετά τις πρώτες εκπαιδευτικές μάχες, ξεκλειδώνει η δυνατότητα να παίξουμε την ιστορία από την οπτική γωνία του Mitsuhide Akechi, γεγονός που δείχνει τη σημασία που έχει δώσει η Tecmo Koei στην πλοκή αυτή τη φορά. Ναι, μεν οι 37 χαρακτήρες μπορεί να είναι λιγότεροι από το προηγούμενο μέρος της σειράς, όμως αυτή τη φορά είναι πιο ξεκάθαροι και ιδιαίτεροι, οπότε η ποιότητα είναι σημαντικότερη από την ποσότητα στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Κυρίως, λοιπόν, ελέγχετε τον Nobunaga Oda, τουλάχιστον στην αρχή, και μπαίνετε στους χάρτες του παιχνιδιού με τους εκατοντάδες εχθρούς οι οποίοι, ας μη λέμε ψέματα, περιμένουν υπομονετικά να της φάνε. Αυτό μάλιστα συμβαίνει σε όλα τα επίπεδα δυσκολίας του παιχνιδιού. Η αντίσταση που θα συναντήσετε από τους στρατιώτες είναι μηδαμινή. Βέβαια, τα musou παιχνίδια δεν τα παίζουμε συνήθως για να μας δυσκολέψουν αλλά για να αισθανθούμε υπεράνθρωποι και αυτό το πετυχαίνει με το παραπάνω το Samurai Warriors 5. Εκτός από τα κλασσικές αλλεπάλληλες ελαφριές και βαριές επιθέσεις και τη musou επίθεση, στην οποία δεν υπάρχει δυνατότητα άμυνας και συνήθως έχει μεγάλο εύρος, υπάρχουν πλέον οι Υπέρτατες Ικανότητες. Τις ικανότητες αυτές τις διαλέγετε από μια λίστα διαθέσιμων που συνεχώς μεγαλώνει, τις αναπτύσσετε ανεβάζοντας επίπεδο και τις συνδέετε με τέσσερεις συνδυασμούς κουμπιών (R+ A ή Β ή X ή Υ). Έτσι, μπορείτε να ενισχύσετε βραχυπρόθεσμα τα στατιστικά σας ή και να εξαπολύσετε νέες επιθέσεις και λόγω του συστήματος cooldown θα είναι διαθέσιμες αργά ή γρήγορα ξανά και ξανά και σίγουρα περισσότερες φορές από τη musou επίθεση ή τη rage μπάρα που γενικά ανεβάζει τη δύναμή σας. Είναι μια εξαιρετική προσθήκη, ειδικά επειδή τα warriors παιχνίδια μπορούν εύκολα να γίνουν μονότονα και το πάτημα του ίδιου και του ίδιου κουμπιού σε παλιότερους τίτλους ήταν αρκετό. Σίγουρα, ακόμη και τώρα μπορείτε να παίξετε επαναλαμβάνοντας ξανά και ξανά την ίδια αλυσίδα επιθέσεων, αλλά πλέον, υπάρχει η επιλογή να δώσετε ποικιλία στις μάχες σας.

Περαιτέρω, το Samurai Warriors 5 έχει πολλά στοιχεία δανεισμένα από RPG. Οι χαρακτήρες σας ανεβαίνουν επίπεδο, τα όπλα σας, οι υπέρτατες ικανότητες, τα άλογα, ενώ υπάρχει ακόμη και δέντρο ικανοτήτων και πόντοι εμπειρίας. Όλα αυτά, κατά τη γνώμη μου, είναι σάλτσες και ίσως δε χρειάζονται. Δεν είναι απαραίτητο κάθε παιχνίδι δράσης να γίνεται RPG, κάτι το οποίο συχνά πλέον εμφανίζεται στη βιομηχανία. Ένα καλό παιχνίδι δράσης πρέπει να σε κρατά με την απλότητά του και τους μηχανισμούς του. Εν πάση περιπτώσει, θα θεωρήσω ότι δεν είναι κακή η προσθήκη όλων αυτών, αφού είναι κάπως σε εμβρυικό, θα έλεγα, επίπεδο, ήτοι δεν έχουν τόσο βάθος και δεν υπάρχουν τόσες επιλογές. Αυτό που όμως είναι ανησυχητικό είναι η έμφαση στις συνεχείς μάχες που πρέπει να δώσετε στην επιλογή Citadel. Σε αυτή την επιλογή παίζετε ένα επί της ουσίας παιχνίδι «άμυνας πύργου» δηλαδή αντιμετωπίζετε ορδές εχθρών που προσπαθούν να καταλάβουν την περιοχή σας. Τα θετικά, είναι ότι διαλέγετε όποιο χαρακτήρα θέλετε, εν αντιθέσει με τη Musou επιλογή και ότι κερδίζετε αντικείμενα που αναβαθμίζουν τις λοιπές υποεπιλογές του τίτλου. Το αρνητικό ωστόσο, το οποίο υποσκάπτει και την ύπαρξη της όλης επιλογής, είναι η επαναληψιμότητα και η αναγκαιότητα αυτής μόνο και μόνο για να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη στην επιλογή εκστρατείας. Θα μπορούσε να παραληφθεί ή να συμπεριληφθεί στο κεντρικό mode. Αντιθέτως, οι υποεπιλογές που επίσης προανέφερα (Dojo, Μεταλλουργείο και Στάβλοι) είναι ξεκάθαρα Menu που σας βοηθούν να προετοιμαστείτε πριν τις μάχες σας. Κρίμα που εξαρτώνται από το Citadel για να σας προσφέρουν περισσότερα.

Στα του τεχνικού τομέα, ο τίτλος προσπαθεί να φτάσει στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο, ενώ στις υπόλοιπες κονσόλες φτάνει μέχρι και 60. Αυτό είναι σημαντικό μειονέκτημα, ειδικά για ένα παιχνίδι δράσης. Μάλιστα, όταν παίζουν δύο παίκτες ταυτόχρονα στην τηλεόραση, η δράση πέφτει σε αβυσσαλέα επίπεδα, τα γραφικά γίνονται επίπεδα και κάποια εφέ, δισδιάστατα. Η έλλειψη antialiasing δε βοηθά και έτσι οι άκρες των μοντέλων ζαλίζουν. Τουλάχιστον, η αισθητική και οι φωτοσκιάσεις είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

Παρομοίως, ο ήχος ισορροπεί μεταξύ μιας ευχάριστης μουσικής επένδυσης που δεν έχει ωστόσο κάποιο δυνατό σημείο και μιας καλής ηθοποιίας, η οποία εντούτοις περιορίζεται στα Ιαπωνικά. Σκεφτείτε να μάχεστε με ορδές αντιπάλων, να ψάχνετε να βρείτε το σημείο σας στο χάρτη και ταυτόχρονα να γίνονται διάλογοι στα Ιαπωνικά μεταξύ εχθρών και φίλων με ένα μικρό κουτί μετάφρασης να απεικονίζεται χαμηλά και στη μέση της εικόνας. Ενοχλητική και τεμπέλικη δουλειά κατ’ εμέ.

Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την CD Media για την ευγενική και έγκαιρη παραχώρηση κωδικού για τις ανάγκες του παρόντος review!

Χμμμ.....

Το Samurai Warriors 5 δεν είναι για όλους. Κάνει κάποια βήματα μπρος με την καλύτερη αισθητική, τους ενδιαφέροντες χαρακτήρες και ποικιλία στον τρόπο που μάχεστε, όμως εντάσσει άσχετα με το είδος του RPG στοιχεία, ανιαρούς μηχανισμούς grind, χρησιμοποιεί μόνο Ιαπωνική γλώσσα και τρέχει χειρότερα από τις υπόλοιπες κονσόλες αλλά κυρίως χειρότερα από όσο θα έπρεπε ένα παιχνίδι δράσης. Γιατί, στο τέλος, τι περιμένουμε από ένα Samurai Warriors; Να σφάξουμε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους χιλιάδες εχθρούς και να αισθανθούμε άτρωτοι. Αυτός είναι ο στόχος, όλα τα λοιπά είναι σάλτσα.

6.5
Γενική βαθμολογία:
6.5

Αφήστε μια απάντηση